فاطمه گلپایگانی

هلال‌احمر سالانه به ۳۵ هزار حادثه در کشور امدادرسانی می‌کند

معاون حقوقی و امور استان‌های جمعیت هلال احمر گفت:سالانه امدادگران این جمعیت به بیش از ۳۵ هزار حادثه در کشور امدادرسانی می‌کنند.
کد خبر : 14324
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
هلال‌احمر سالانه به ۳۵ هزار حادثه در کشور امدادرسانی می‌کند

به گزارش از کاتنا علی درویش‌پور روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد افزود: امدادگران این جمعیت در سه سال اخیر به ۱۰۶ هزار حادثه از جمله متروپل آبادان، زلزله هرمزگان، سیل جنوب کرمان و سیل دماوند تهران، امامزاده داوود تهران، زلزله در آذربایجان، زلزله‌های کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و سیل پاکستان امدادرسانی کردند.

وی گفت: در ایام حج نیز به مدت ۲ ماه، بیش از ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حاجیان از خدمات کادر بهداشت و درمان این جمعیت بهره‌مند شدند.

به گفته وی، در اربعین حسینی امسال نیز بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر از عوامل جمعیت به بیش از چهار میلیون نفر از عاشقان امام حسین(ع) و زائران پیاده خدمات‌رسانی کردند و ۶ هزار نفر نیز در استان‌های مرزی کار امدادی ارائه دادند.

درویش‌پور با اشاره به همکاری و تعامل مطلوب بین همه دستگاه‌ها از جمله نیروهای مسلح و سپاه و ارتش با جمعیت هلال احمر افزود: در ۲ سال‌گذشته بیش از سه نوبت نمایندگان مجلس از عملکرد جمعیت قدردانی کردند.

وی اظهار داشت: در ایام سالروز میلاد امام رضا(ع) نیز در قالب طرح همسفران خورشید و قدم به قدم تا بهشت، جوانان عضو این جمعیت از ۲۵ استان در کار خدمات‌رسانی به زائران مشارکت کردند.

سه میلیون نفر عضو جمعیت هلال‌احمر کشور هستند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اینکه کار خدمات‌رسانی در زمان حوادث با تلاش اعضای جمعیت و داوطلبان انجام می‌شود، گفت: هم‌اکنون سه میلیون نفر در سامانه این جمعیت در قالب داوطلب، اعضای جوان، امدادگر و نجاتگر در سامانه این جمعیت ثبت شده است.

یعقوب سلیمانی افزود: از این تعداد ۲ میلیون نفر جوانان و حدود یک میلیون نفر هم داوطلبان عضو این جمعیت هستند، که جوانان بعد از ۳۵ سالگی به عنوان داوطلب عضو جمعیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه فداکاری و ایثار از مهمترین شاخصه‌های اعضای این جمعیت است، افزود: در چند سال اخیر شهید علی لندی و ۲ شهید نیز در مراسم سالگرد سردار شهید سلیمانی به شهادت رسیدند که جان خود را برای کمک به همنوعان فدا کردند.

به گفته وی، فعالیت بشردوستانه اعضای جمعیت هلال احمر در راستای کاهش رنج‌ها و آلام بشری، مودت و دوستی و برادری است که این انسجام و برادری و دوستی از منش و مشی شهداست.

سلیمانی اظهار داشت: دشمنان نظام در این ۴۵ سال گذشته به دنبال کاهش انسجام و دوستی بین مردم هستند اما موفق به این کار نشده‌اند و نخواهند شد.
دیدار با امام جمعه شهرکرد، استاندار چهارمحال و بختیاری ، افتتاح ساختمان و تجهیزات جمعیت و همچنین برگزاری جشن ازداج ۱۰۷ زوج جوان و بازدید از چند پایگاه امداد و نجات جاده‌ از مهمترین برنامه‌های سفر دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به این استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار