فاطمه گلپایگانی

۴۰ تن فرآورده خام دامی در سیستان و بلوچستان معدوم شد

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۲۰ هزار مورد بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان انجام که منجر به معدوم سازی ۴۰ تن فرآورده غیر بهداشتی شده است.
کد خبر : 14124
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
۴۰ تن فرآورده خام دامی در سیستان و بلوچستان معدوم شد

به گزارش پایگاه خبری کار تلاش و تولید : مسعود اصغری اظهار کرد دامپزشکی سیستان و بلوچستان همواره تلاش کرده تا با برنامه‌ریزی درست شرایط به گونه‌ای باشد که فرآورده‌های خام دامی سالم، مطمئن و بهداشتی وارد بازار مصرف شده و در دسترس مردم قرار گیرد و به این منظور در سراسر استان با نظارت‌های بهداشتی مستمر تیم‌ها بر اماکن تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی بیش از ۲۰ هزار مورد بازدید بهداشتی انجام داده است.

وی بیان کرد: رویکرد دامپزشکی در حوزه تامین امنیت و ایمنی غذایی، تضمین سلامت و ارتقاء سلامت شهروندان سیستان و بلوچستان است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به نظارت‌های مستمر در کشتارگاه‌های دام و طیور استان افزود: نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از ۸۹ هزار راس دام سبک و سنگین و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه طیور انجام شده است.
وی ادامه داد: مجموعه دامپزشکی تمام تلاش خود را در تضمین امنیت و ایمنی غذایی و نظارت بر چرخه تولید و توزیع فرآورده‌ها را بکار می‌گیرد اما در این میان ممکن است افراد سودجو به تخلفاتی در جهت منافع خود گام بردارند که در همین راستا و در بازرسی‌های؛ ۱۴۶ فرد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۹۸ واحد متخلف پلمب شده است.

اصغری افزود: همچنین تعداد ۲۷۴ فقره انواع پروانه شامل پروانه تأسیس و بهره‌برداری کارگاه‌ها، کارخانجات و کشتارگاه‌ها، صنایع وابسته به دام، مسوول فنی بهداشتی و دستیاران، پروانه ساخت و تولید و پروانه خودرو توسط اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان صادر و تمدید شده است.
وی از همه شهروندان سیستان و بلوچستان در خواست کرد در کنار نظارت‌های کارشناسان نظارت بهداشتی دامپزشکی اگر تخلفی مشاهده کردند مراتب را به سامانه پاسخگویی ۱۵۱۲ دامپزشکی گزارش کنند تا اقدامات و پیگیری‌های لازم انجام شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار