فاطمه گلپایگانی

فراخوان درمان رایگان کودکان با ناهنجاری مادرزاد شمال خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: والدین کودکان دارای ناهنجاری حاد مادرزاد در شهرهای دزفول، اندیمشک،‌ شوش و گتوند برای درمان رایگان فرزندانشان به مراکز و خانه‌های بهداشت دزفول مراجعه کنند.
کد خبر : 14121
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
فراخوان درمان رایگان کودکان با ناهنجاری مادرزاد شمال خوزستان

به گزارش پایگاه خبری کار تلاش و تولید : علیرضا خسرو پناه با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بیان کرد: این قرارگاه در ۱۴ ماه فعالیت خود توانسته علاوه بر ارایه خدمات گسترده به مناطق محروم، دستاوردهای مهمی داشته که ایجاد شعبه “موسسه خیریه محکم” به عنوان یکی از مراکز فوق تخصصی درمان کودکان با ناهنجاری مادرزاد کشور در این دانشگاه یکی از این فرصت سازی‌ها برای گسترش خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی ادامه داد: موسسه خیریه محکم از جمله مراکز درمانی فوق تخصصی صاحب نام ملی است که هم اکنون دارای ۵۶ شعبه در سراسر کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی دزفول دارد که با در اختیار داشتن پزشکان فوق تخصص کودکان، خدمات رایگان به سراسر کشور ارایه می‌کند.

خسروپناه با اشاره به برنامه ریزی برای حضور پزشکان فوق تخصص کودکان موسسه محکم در دزفول گفت: این تیم فوق تخصصی هفدهم اسفندماه امسال برای درمان و ترمیم ناهنجاری‌های مادرزاد کودکان در دزفول مستقر می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول توضیح داد: با توجه به اینکه تمام خدمات و عمل‌های جراحی این تیم فوق تخصصی برای کودکان با ناهنجاری های حاد مادرزاد با پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول به صورت رایگان ارایه می شود، به منظور بهره‌گیری از این فرصت کم نظیر از خانواده‌های دارای فرزند با ناهنجاری مادرزاد در شهرهای شمال خوزستان درخواست می‌شود برای ویزیت و درمان رایگان فرزند خود با مراجعه به مراکز و خانه‌های بهداشت دزفول اقدام به ثبت نام فرزندانشان کنند.

خسروپناه با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۶۰ کودک با ناهنجاری‌های مادرزاد در دزفول شناسایی شده است افزود: با توجه به اینکه این تیم فوق تخصصی هیچ محدودیتی از نظر تعداد عمل جراحی ندارند و امکان تمدید حضور آنها در دزفول وجود دارد ضروری است تا شناسایی کودکان با ناهنجاری حاد مادرزاده به سرعت تکمیل شود.

وی ادامه داد: این تیم فوق تخصصی پس از استقرار در دزفول، هیجدهم اسفندماه کودکان را ویزیت و بیمارانی که امکان عمل آنها در دزفول وجود داشته باشد در روزهای ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه در بیمارستان بزرگ دزفول جراحی و کودکانی که برای عمل نیاز به امکانات پیشرفته‌تری دارند برای درمان به تهران اعزام می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: اولویت انجام این روند درمانی با کودکان مناطق محروم و کم برخوردار است که با توجه به فرصت کم نظیر فراهم شده حضور پزشکان فوق تخصص این موسسه در دزفول، امکان پیگیری روند درمان تمام کودکان با ناهنجاری مادرزاد در شهرهای شمال خوزستان فراهم شده است.
وی ادامه داد: ناهنجاری های مادرزاد شامل شکاف لب، شکاف کام، ‌دستگاه گوارشی، دستگاه مجاری ادرار، مشکلات دستگاه تناسلی، مشکلات ارتوپدی و رفلاکس ادرار از مثانه به حالب که می‌تواند موجب نارسایی کلیوی کودک شود،‌ از جمله بیماری‌هایی است که توسط این تیم جراحی ترمیم و درمان می‌شود.

خسروپناه افزود: برخی از این ناهنجاری ها از جمله شکاف کام و لب از جمله ضایعاتی است که ظاهر کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد که درمان به موقع این بیماری مادرزاد در زندگی اجتماعی و اعتماد به نفس کودک در سنین رشد بسیار موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: برخی ناهنجاری‌های مادرزاد در صورتی که به موقع درمان نشوند آسیب جدی به سلامت کودک وارد می‌کنند به همین دلیل شناسایی و درمان به موقع این کودکان بسیار اهمیت دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: قرارگاه جهادی دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی ۱۴ ماه فعالیت خود ۲۱ هزار خدمت درمانی، بهداشتی و آموزشی به صورت رایگان به مناطق محروم و کم برخوردار دزفول ارایه کرده است که این حجم از خدمات در این مدت بی‌نظیر است.

وی گسترش عدالت بهداشتی و درمانی را از جمله اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول دانست و تاکید کرد: قرارگاه جهادی این دانشگاه با اقدام‌های موثر خود توانسته چتر خدمات بهداشتی و درمانی را در شهرستان گسترش دهد که این اقدام به همکاری پزشکان متخصص و فوق تخصص این دانشگاه رقم خورده است.
دانشگاه علوم پزشکی دزفول در میان دانشگاه‌های تیپ سه، رتبه نخست کشور را دارد؛ همچنین این دانشگاه در میان ۶۲ دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای رتبه سوم کشوری در ارایه خدمات به میانسال و رتبه ۹ کشور در ارایه خدمات بهداشتی به سالمندان است.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان خوزستان است که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کند؛ این دانشگاه در مساحت ۱۵ هزار مترمربع توسط وزارت بهداشت ساخته شد.

دانشگاه علوم پزشکی دزفول دارای ۱۰۸ عضو هیات علمی است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای بخش‌ها و طرح‌های متعدد بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که نشان از روند پرشتاب توسعه بهداشت و درمان این شهرستان است.

هفدهم بهمن ماه جاری، ۲۶ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، دانشجویی و محرومیت زدایی با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دزفول به بهره‌برداری رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار