وزیر صمت: خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است

مهدیه بحرالعلوم

وزیر صمت: خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است

­وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودرو با سوخت‌های متنوع و برقی سازی حمل و نقل بهترین راهکار در شرایط فعلی است و از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کند.
کد خبر : 14086
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴
وزیر صمت: خودرو برقی بهترین راه حل کنونی است
به گزارش کاتنا و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای عباس علی‌آبادی در همایش بین‌المللی موتور‌های درونسوز و نفت درخصوص ورود خودرو‌های برقی به بازار گفت: بهترین راهکار برای توسعه صنعت و پیشرفت، برقی‌سازی است.
وی افزود: هدر رفت انرژی در صنعت حمل و نقل برقی در چهارصد کیلووات، یک درصد است و در تبدیل انرژی نیز تنها ۵ درصد اتلاف انرژی داریم.
علی آبادی با بیان اینکه ما ناگزیر به حرکت به سمت انرژی‌های دیگر هستیم، گفت: بنزین در حال تبدیل شدن به یک بن بست مطلق است و تامین منابع آن برای خودرو امکان پذیر نیست. تولید خودرو با سوخت‌های متنوع بهترین راهکار در شرایط فعلی است و در آینده امکان دارد راه حل بهتری وجود داشته باشد.
حمایت از برقی سازی با ایجاد زیرساخت‌های لازم 
وزیر صمت با بیان اینکه خودرو‌های برقی به مراتب از خودرو‌های احتراقی بهتر هستند، افزود: در خودروی‌های برقی به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش تنها ۱۱ کیلو وات ساعت انرژی برقی مصرف می‌شود که هزینه آن حدود ۶۰ سنت است، اما در خودروی بنزینی همین پیمایش حدود ۴ الی ۵ دلار هزینه‌بر خواهد بود؛ بنابراین باید از برقی‌سازی حمایت شود و با ایجاد زیرساخت‌ها، موانع توسعه حمل و نقل برقی را از بین برد.
وی با اشاره به پیشرفت فناوری‌ها گفت: دوره‌های فناوری کوتاه و ۲۰ ساله است و باید با علم روز همراه شویم، هر تلاشی در این زمینه، گامی به سوی فناوری‌های بعدی است، فارغ از اینکه تجاری شود یا خیر.
در پایان وزیر صمت از نخستین موتور سه استوانه تزریق مستقیم ملی رونمایی کرد. موتور‌ها سه استوانه تزریق مستقیم سهم مهمی در کاهش مصرف و آلایندگی دارد همچنین به کمک این موتور می‌توان مصرف خودرو را به محدوده کمتر از ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر رساند و سطح آلایندگی این خودرو‌ها را به استاندارد اروپایی ۶ ارتقا داد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار