تعیین مرکز استان‌ شرقی تهران در مرحله کارشناسی است

علیرضا بحرالعلوم

تعیین مرکز استان‌ شرقی تهران در مرحله کارشناسی است

فرماندار ویژه شهرستان ورامین در خصوص تعیین مرکز استان شرقی تهران گفت: این موضوع اکنون در مرحله کارشناسی است.
کد خبر : 13915
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
تعیین مرکز استان‌ شرقی تهران در مرحله کارشناسی است

مجید درویشی، فرماندار ورامین در گفت‌وگو با کاتنا در ورامین اظهار کرد: با طرح بحث تقسیمات کشوری، همه شهرستان‌ها و فعالان سیاسی علاقه‌مند هستند که مرکزیت در منطقه خودشان باشد.
وی افزود: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ در حضور رئیس محترم جمهوری، تصویب فرمانداری ویژه شهرستان‌های ورامین و شهریار و تقسیم استان تهران به سه استان مطرح شد.
فرماندار شهرستان ورامین گفت: طرح تقسیم استان تهران به دلایل امنیتی و اجتماعی و با توجه به افزایش جمعیت چند سالی است که مطرح شده و رئیس جمهوری نیز بر تقسیم تهران به دو استان غربی با مرکزیت شهریار و شرقی با مرکزیت ورامین تاکید کردند.
درویشی با بیان اینکه تعیین مرکزیت استان فرآیند کارشناسی دارد، تصریح کرد: این موضوع اکنون در مرحله کارشناسی است و فارغ از اینکه مرکزیت استان‌ها کجا باشد، اجرای این طرح یک نیاز اساسی و ضروری است.
وی اذعان کرد: شاید برخی تصور کنند منفک شدن از استان تهران به ضرر مردم باشد، اما با توجه به ظرفیت‌های اقتصادی، جمعیتی و غیره موجود در ورامین و شهرهای همجوار، این استقلال کمک شایانی به توسعه زیرساخت‌ها و رشد و پیشرفت منطقه خواهد داشت.
فرماندار ورامین در رابطه با زیرساخت‌های کافی ورامین برای مرکز استان شدن گفت: با ابلاغ فرمانداری ویژه، ۷ اداره آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن، منابع طبیعی، امور مالیاتی، مسکن و شهرسازی، ورزش و جوانان به معاونت اداره کل تبدیل شدند و ابلاغیه اکثر آن‌ها صادر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار