کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!

علیرضا بحرالعلم

کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران از پرونده‌های کلاهبرداری به روش رسیدساز جعلی پرده برداشت.
کد خبر : 13762
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
کلاهبرداری با رسیدساز جعلی!

به گزارش کاتنا از تهران، سرهنگ فضل الله سواری‌پور رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اظهار کرد: در بررسی تحلیلی از پرونده‌های وقوع جرم با موضوع رسیدساز جعلی مشخص شد با توجه به فعالیت برخی کلاهبرداران در سایت‌های خرید و فروش کالا در فضای مجازی خصوصا در قسمت تبلیغات و آگهی خرید و فروش، افراد با تطمیع سوژه‌ها و ارائه قیمت بالاتر از عرف جامعه و همچنین با نمایش تصاویر غیرواقعی کالا و با استفاده از فنون روان‌شناختی افراد ساده لوح را انتخاب می‌کنند.
وی ادامه داد: سپس آن‌ها برای جلوگیری از شناسایی شدن با پوشش‌های متفاوت و استفاده از موتورسیکلت بدون پلاک در قرار ملاقات حاضر شده و بعد از خرید کالا با ساخت یک نرم افزار و ارسال پیامک واریزی و نشان دادن به شاکی، کالا را خریداری و متواری می‌شوند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران توصیه کرد: متصدیان فروش نسبت به فعال کردن قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌های متصل به pos فروشگاهی اقدام کرده و قبل از دریافت پیامک انتقال یا واریز حساب از دادن کالا خودداری و موجودی حساب بانکی در پیامک را بررسی و مطابقت کنند.
سرهنگ سواری‌پور گفت: در خصوص این گونه کلاهبرداری‌ها، در صورت دادن قیمت بالا برای کالا به طرف خریدار اعتماد نکرده و اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه نکنید چرا که احتمال سوء استفاده وجود دارد.

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار