مراکز درمانی-خدماتی و پایگاه‌های امدادی آماده باش هستند

علیرضا بحرالعلم

مراکز درمانی-خدماتی و پایگاه‌های امدادی آماده باش هستند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.
کد خبر : 13655
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۲
مراکز درمانی-خدماتی و پایگاه‌های امدادی آماده باش هستند

مهدی مهرور، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز، امروز در گفت‌وگو با کاتنا در کرج، گفت: در پی بارش برف در سطح استان به ویژه ارتفاعات بر ضرورت هماهنگی کامل دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان، نیروی انتظامی و نیروهای مردمی در جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی تاکید شده است.

مدیرکل مدیریت بحران تصریح کرد: به منظور حفظ آمادگی و استفاده از تمام ظرفیت‌های ممکن، فراهم نمودن تجهیزات و پاسخگویی سریع به حوادث، کنترل، پایش و اقدامات پیشگیرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

وی در ادامه افزود: به منظور مقابله با جاری شدن سیل در رودخانه ها و مسیل‌های فصلی، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و یا هرگونه حادثه احتمالی، بر آماده باش مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری وروستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت و آب منطقه‌ای تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران در پایان گفت: شهروندان از تردد در محل‌های پر خطر، اسکان، چادر زدن و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه های آبی خودداری کنند.

تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان‌ها جهت کشاورزان، برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها و برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمازدگی به بخش کشاورزی بعمل آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار