رشد بیش از ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران

علیرضا بحرالعلم

رشد بیش از ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران گفت: کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ هزار و ۴۰۴ کیلوگرم بوده که نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 13311
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۰۶
رشد بیش از ۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در غرب استان تهران

مجید فاتحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران در گفت‌وگو با کاتتا در شهریار اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ به میزان ۸ هزار و ۴۰۴ کیلوگرم بوده که نسبت به سال قبل ۴.۶ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: تعداد جمع آوری معتادان متجاهر در ۹ ماه سال ۸ هزار و ۳۶۲ نفر و تعداد افرادی که بعد از غربالگری در مراکز ماده ۱۶ پذیرش شده‌اند ۷ هزار و ۵۸۸ نفر هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر غرب استان تهران با اشاره به اینکه ظرفیت مراکز درمان و کاهش آسیب ماده ۱۶ غرب استان تهران در سال ۱۴۰۱، ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بود افزود: با همت شورای غرب مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ این میزان به ۴ هزار و ۱۵۰ نفر افزایش داده شد و نسبت پذیرش معتادان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: فرایند درمان معتادان شامل مرحله ترک، کلاس‌های روان شناسی و روان درمانی، فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و حرفه آموزی است.
فاتحی به اشتغال بهبود یافتگان اشاره کرد و گفت: در مرکز درمانی اخوان به مددجویان پس از دوره‌های مهارت‌ورزی مدارک فنی حرفه‌ای داده می‌شود تا بعد از بهبودی بتواند حرفه و مهارت داشته باشند و اشتغال بهبود یافتگان در سه حوزه درحال انجام است که شامل حین درمان، ویژه خانواده مددجویان و پس از درمان است که با کمک خیرین انجام می‌شود و در حال حاضر 380 نفر در حین درمان در مراکز مختلف مشغول به کار هستند.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار