۱۶ واحد تولیدی تعهد دادن محصولات خود را استاندارد سازی کنند

علیرضا بحرالعلوم

۱۶ واحد تولیدی تعهد دادن محصولات خود را استاندارد سازی کنند

جلسه کمیسیون ماده ۴۲ اداره کل استاندارد البرز برگزار شد و متخلفین به تذکر و اخذ تعهد و جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر : 12539
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴
۱۶ واحد تولیدی تعهد دادن محصولات خود را استاندارد سازی کنند

به گزارش کاتنا از کرج، جلسه کمیسیون ماده ۴۲ در سال جاری با حضور اعضاء رسمی (سرپرست اداره‌کل، قاضی جلسه، نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق تعاون)، دبیر کمیسیون و کارشناسان ذی‌ربط در محل سالن اجتماعات اداره کل استاندارد البرز برگزار شد.
محمد آئینی، سرپرست اداره کل استاندارد البرز گفت: در این جلسه مجموعا ۱۶ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی دارای پروانه و تائیدیه استاندارد اما با کیفیت پایین‌تر از حد استاندارد و دارای مغایرت و عدم‌انطباق کاربردی و بحرانی مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی افزود: در این جلسه متخلفین براساس بند ۱۰ شیوه‌نامه نحوه برگزاری جلسات کمیسیون و با لحاظ شرایط و امکانات خاطی و دفعات و سوابق تخلف، به تذکر و اخذ تعهد و جزای نقدی محکوم شدند.
شایان ذکر است؛ کمیسیون ماده ۴۲ با ترکیب اعضا مشخص شده در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، حسب مورد تشکیل و به موارد تخطی مشخص شده در این قانون رسیدگی می‌شود و با ملاحظه شرایط و امکانات خاطی و دفعات تخلف، در صورت احراز جرم، مراتب را به مرجع قضایی ذیصلاح ارجاع می‌دهد.
در سایر موارد، مصوبات کمیسیون شامل تذکر و اخطار، اخذ تعهد، جریمه متناسب با تخلف، جمع.آوری محصول از سطح بازار، الزام به بهسازی و اصلاح، فروش فرآورده‌های توقیفی، امحاء کالا و یا تعطیل واحد تولیدی یا خدماتی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار