اولتیماتوم رئیس حوزه قضایی خاوران نسبت به ایمن سازی کانال قیامدشت

علیرضا بحرالعلوم

اولتیماتوم رئیس حوزه قضایی خاوران نسبت به ایمن سازی کانال قیامدشت

رئیس حوزه قضایی بخش خاوران گفت: در پی سقوط یک کودک به کانال آب ری-ورامین که در پی بی‌تدبیری سال‌های گذشته اتفاق افتاده است، شهرداری قیامدشت مکلف شد 800 متر از محدوده شهری کانال و آب منطقه‌ای استان تهران 35 کیلومتر از محدوده خارج شهری را ظرف مدت یک هفته ایمن سازی کنند.
کد خبر : 11771
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۵
اولتیماتوم رئیس حوزه قضایی خاوران نسبت به ایمن سازی کانال قیامدشت

محمد رحمتی رئیس حوزه قضایی بخش خاوران در گفت‌وگو با کاتنا در ری با اشاره به سقوط یک کودک در کانال آب قیامدشت اظهار کرد: از صبح امروز که این حادثه اتفاق افتاده، جست‌وجو برای یافتن این دختر بچه 7 ساله توسط عوامل امدادی در حال انجام است اما تا این لحظه کودک پیدا نشده است.
وی با اشاره به اینکه سرعت آب بسیار بالا بوده و جریان آب، کودک را به سرعت به جلو برده است، افزود: به‌دلیل چگالی بالا و گل‌آلود بودن آب، حرکت غواصان در آب امکان‌پذیر نبود و ورودی راه آب بسته شد تا آب ته نشین شود.
رئیس حوزه قضایی بخش خاوران با بیان اینکه این اتفاق نتیجه عدم تدابیر در سال‌های گذشته است، ابراز کرد: طی سا‌ل‌های گذشته متولیان امر باید نسبت به ایمن‌سازی کانال اقدام می‌کردند و جلوی مبادی خطر را می‌گرفتند.
رحمتی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد بحران در محل بخشداری خاوران، گفت: بخشدار خاوران، شهردار قیامدشت، رئیس شورای بخش خاوران، رئیس شورای شهر قیبامدشت، مدیرکل منابع آب منطقه‌ای استان تهران، مسؤولان آتش نشانی و اورژانس، مسؤول ستاد بحران شهرستان ری و جمعی دیگر از مدیران و مسؤولان در این جلسه حضور داشتند.
وی ادامه داد: جلسه پر تنشی بود و آب منطقه‌ای قبول مسؤولیت نمی‌کرد و مستندات قانونی را ارائه دادیم که باتوجه به اینکه زیرساخت کانال توسط آنها احداث شده، محافظت از کانال نیز باید توسط همان اداره کل انجام شود.
رئیس حوزه قضایی بخش خاوران بیان کرد: درخصوص شهرداری نیز، جانمایی بازارچه در محدوده بدون محافظ کانال، تخلف بوده و این بازارچه تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.
رحمتی درخصوص مصوبات جلسه تصریح کرد: مصوب کردیم ظرف یک هفته ایمن سازی کل مسیر انجام شود که محدوده حریم شهری به طول 800 متر باید توسط شهرداری قیامدشت انجام شود و از فردا چهارشنبه 15 آذر باید کار خود را آغاز و دیوار محافظتی نیوجرسی به ارتفاع 2 متر نصب کنند.
وی اضافه کرد: آب منطقه‌ای استان تهران نیز مکلف شد، از انتهای محدوده شهری، به طول 35 کیلومتر ایمن سازی و نصب دیوار محافظتی را انجام دهد که باید در مدت یک هفته کارهای اجرایی انجام و عملیات عمرانی به سرعت آغاز شود و اگر انجام نشود مسؤولیت قانونی دارد و هر ماه پیشرفت کار نظارت خواهد شد.
رئیس حوزه قضایی بخش خاوران با بیان اینکه پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شد، خاطرنشان کرد: مقصرها شناسایی و تفهیم اتهام می‌شود و قرار وثیقه صادر خواهد شد. پرونده کیفری تشکیل می‌شود و طبق ماده 616 که تقصیر منجر به فوت تا 3 سال حبس دارد، مسؤول مقصر باید پاسخگو باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار