مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان تهران دوشنبه غیرحضوری شد

علیرضا بحرالعلوم

مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان تهران دوشنبه غیرحضوری شد

طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس مقطع دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه، روز دوشنبه غیرحضوری شد.
کد خبر : 11684
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
مدارس ابتدایی و متوسطه اول استان تهران دوشنبه غیرحضوری شد

به گزارش کاتنا از تهران، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به تشدید آلودگی هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر اساس مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی مقاطع کودکستان، دبستان و متوسطه اول استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۱۳ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می شود.
وی ادامه داد: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت صبح و عصر نیز غیرحضوری می‌باشد، همچنین پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودروهای گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.
غراوی ادامه داد: مجوزهای طرح ترافیک توسط شهرداری در این بازه زمانی صادر نمی‌شود و اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودروها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا انجام می‌شود و کارکنان دستگاه‌های دولتی دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های زمینه‌ای، تنفسی و خودایمنی و خانم‌های باردار در صورت موافقت دستگاه می‌توانند روز دوشنبه از ظرفیت دورکاری استفاده کنند.
معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: طبق این مصوبات توصیه می گردد گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …) از تردد در فضای باز خودداری نمایند و از هرگونه فعالیت ورزشی اعم از انفرادی و همگانی در محیط باز خودداری شود.
غراوی سپس گفت: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی شوند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.
وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، توصیه ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در خصوص پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا ، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن ، اقدام نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توسط آحاد مردم و به ویژه گروه های حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و …)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و … که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، ضرورت دارد.
غراوی اظهار داشت: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.
وی افزود: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تامین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری است، اقدام نماید.
غراوی همچنین گفت: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، جهت جلوگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همچنین اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همچنین سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار