قلع‌وقمع ۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به فاضلاب در استان تهران

علیرضا بحرالعلوم

قلع‌وقمع ۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به فاضلاب در استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از شناسایی و قلع‌وقمع ۲۷ هکتار اراضی کشاورزی آلوده به فاضلاب خام در سال جاری خبر داد و گفت: متولیان ساماندهی آب‌های سطحی باید نسبت به پایش تخلیه فاضلاب در نهرها و آب‌های سطحی نظارت بیشتری داشته باشند.
کد خبر : 11511
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۲
قلع‌وقمع ۲۷ هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به فاضلاب در استان تهران

جبرئیل برادری در گفت‌وگو با کاتنا در استان تهران، با اشاره به برخورد جدی متولیان با آبیاری اراضی کشاورزی با آب فاضلاب اظهار داشت: براساس قانون آب منطقه‌ای و محیط‌زیست متولی رسیدگی به رها شدن فاضلاب آلوده در نهرها و آب‌های سطحی هستند و جهاد کشاورزی هر شهرستان نیز می‌بایست اراضی آبیاری شده با آب فاضلاب خام را به اداره بهداشت و محیط‌زیست اعلام کند تا اقدامات پیشگیرانه و قضایی انجام شود.
وی افزود: سالانه در حدود 20 تا 30 هکتار از اراضی کشاورزی در سطح استان تهران که با فاضلاب خام آبیاری شده، در گشت‌های مشترک بخشداری‌ها و ادارات محیط‌زیست، بهداشت و جهاد کشاورزی شناسایی می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه گفت: اراضی کشاورزی آلوده پس از کسب دستور قضایی قلع‌وقمع می‌شود و در واقع زمین کشاورزی با محصول شخم می‌خورد تا محصول به طور کامل از بین رفته و سپس اقدامات قضایی انجام خواهد شد.
برادری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا امنیت غذایی مردم با مشکلی مواجه نشود و سلامت محصول خط قرمز جهاد کشاورزی است اما سودجویان نیز دست از تخلف برنداشته و در گوشه و کنار استان و شهرستان‌های استان تهران دست به این اعمال مجرمانه می‌زنند.
وی ادامه داد: آبیاری با فاضلاب خام در کلیه شهرستان‌های استان تهران گزارش می‌شود و در این راستا از ابتدای سال تا کنون 27 هکتار از اراضی کشاورزی آلوده به فاضلاب خام در استان تهران شناسایی‌، قلع‌وقمع و پیگیری قضایی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار