کمبود مدارس در استان تهران بسیار مشهود است/ سرانه ۲.۲ مترمربعی برای هر دانش‌آموز

علیرضا بحرالعلوم

کمبود مدارس در استان تهران بسیار مشهود است سرانه ۲.۲ مترمربعی برای هر دانش‌آموز

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد مدارس خیر‌ساز هستند گفت: در سال جاری ۷۶ مدرسه خیرساز در شهرستان‌های استان تهران ساخته و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر : 11428
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
کمبود مدارس در استان تهران بسیار مشهود است سرانه ۲.۲ مترمربعی برای هر دانش‌آموز

به گزارش کاتنا از اسلامشهر، مجید پیروزان ظهر امروز در حاشیه همایش خیرین مدرسه ساز شهرستان‌ اسلامشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال در مجموعه شهرستان‌های استان تهران حدود 76 مدرسه خیرساز را با مشارکت دولت و نوسازی مدارس در 21 شهر و شهرستان آماده کردیم که بی‌سابقه بوده است.
وی با اشاره به میزان دانش آموزان استان تهران، افزود: یک میلیون و 110 هزار دانش آموزان در مدارس استان تهران مشغول تحصیل هستند و اگر 50 هزار معلم راهم اضافه کنیم در بازه مسافتی 360 کیلومتر شهرستان‌های استان تهران، کمبود مدارس بسیار مشهود است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان‌های استان تهران به تراکم دانش آموزی در تهران پرداخت و تأکید کرد: سرانه در کشور 8 متر مربع برای هر دانش‌آموز است و متأسفانه این نرخ در شهرستان‌های استان تهران 2.2 مترمربع است و حتی در برخی مناطق این عدد به 1 متر مربع نیز می‌رسد و باید با کمک خیرین این فاصله تا استاندارد را کم کنیم.
وی ادامه داد: 4200 ساختمان داریم که عمدتاً دو شیفت اداره می‌شود و بیش از 1300 مدرسه را با کمک خیرین ساخته‌ایم و همچنین تقریباً به همین میزان مدرسه برای چند سال آینده نیاز داریم تا بتوانیم مدارس را تک شیفت کنیم.
وی با بیان اینکه 40درصد مدارس خیر ساز هستند، تصریح کرد: 60 درصد مدارس همچنان بناهای فرسوده بالای 30 تا 70 سال هستند و به کمک خیرین نیاز داریم تا زمین‌های رایگان ما را ببینند و 50 درصد سهم خودشان بگذارند و 50 درصد از دولت برای ساخت کمک بگیریم یا اینکه زمین را خودشان هدیه دهند و سازنده مدرسه باشند.
پیروزان ادامه داد: معامله ما با خیرین یک معامله برد برد است و اگر خیری به آموزش و پرورش کمک کند معافیت مالیاتی و مشوق مالیاتی شامل حالش می‌شود، ما حتی در موضوعات اقتصادی هم تفکرات خیرین را با نگاه مجامع خیرین پوشش می دهیم و اگر خیری کار اقتصادی در شهرستان‌های استان تهران انجام دهد، پذیرا هستیم و در کارش تسریع و مقدمات کار را فراهم می‌کنیم به شرط اینکه مدرسه بسازد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار