رئیسی: بعد از انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی موجب تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد

علیرضا بحرالعلوم

رئیسی: بعد از انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی موجب تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد

رئیس جمهور گفت: امروز با اتکای فلسطینی‌ها به خودباوری و خداباوری، جنگ با سنگ به جنگ با موشک تبدیل شده است. این روزها کار به اینجا رسیده که گروه‌های فلسطینی احساس کرده‌اند می‌توانند رژیم صهیونیستی را شکست دهند، این اعتماد به نفس در عملیات طوفان‌الاقصی جلوه‌گر شد.
کد خبر : 11418
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۰
رئیسی: بعد از انقلاب اسلامی، تفکر بسیجی موجب تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد

به گزارش کاتنا از تهران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در در گردهمایی سراسری مسئولین بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی در حرم امام امروز ظهر اظهار کرد: بسیج به عنوان لشکر مخلص خدا معرفی شده است، مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی، مکتب انسان ساز بسیج که عاشقان و دلدادگان را پرورش میدهد و آنها را برای انجام ماموریت خطیر خودسازی و جامعه سازی قرآنی بسیج می کند، شناختش برای عصرها و نسل ها بسیار مهم است.
وی بیان کرد: بدانیم بسیج یک سازمان، نهاد، حزب، رسته، یک تخصص خاص نیست، بسیج یک جریان سیاسی خاص نیست. بسیج به گستردگی همه مردم و آنانی که دغدغه انقلاب و ارزش های اسلامی و دغدغه شکل گیری تمئن اسلامی را دارند است.
رئیس جمهور ادامه داد: بسیج را به گستردگی همه اقشار و همه گویش ها و اقوام و ملت ببینیم. به عبارت دقیقتر بسیج را همه امت ببینیم. مجموعه معتقد به خدا و ارزش های الهی که اندیشه و تفکرشان با هم است. دارای یک هدف هستند، هدف آنها سیر الی الله و حق گرایی و حق خواهی و اجرای عدالت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و سیاسی است.
وی گفت: هدف بسیج، هدف شکل دادن امت اسلامی است که این امت دارای حرکت است و همواره پویا است و مقصد دارد و بی هدف حرکت نمیکند. موانع را می شناسد و برای برداشتن آن تلاش دارد و در این‌ مسیر توکل به خدا، اعتماد با نفس و اعتماد به داشته های امت حائز اهمیت است و عنصر حرکت و پویایی و هدفدار بودن و عنصر امام و مقتدا و پیشوا از ویژگی های امت اسلامی است.
رئیس جمهور ادامه داد: بنیاد این حرکت را امام با الهام گرفتن از آیات نورانی قرآن و سنت نبوی و سیره امامان گذاشتند. آن روز که امام پرچم انقلاب شکوهمند اسلامی را برافراشتند ملتی با اراده گر ایشان جمع آمدند. استعمار آمریکایی مانع بود، مردم با قصد مبارزه با استبداد داخلی و استکبار خارجی با رهبری امام حرکت کردند و خون بر شمشیر پیروز شد. مردم میدیدند که آن زمان هر نهضتی اگر بخواهد پا بگیرد یا باید به کشور و قدرتی اتکا کند یا باید خود دارای جایگاهی باشد که همه خیزش های قبل از انقلاب اسلامی وابسته به شرق و غرب هستند، یک جریان مستقل روی پای خود ایستاده در میان خیزش ها نیست و اولین خیزشی که شعار نه شرقی و نه غربی را سر داد نهضت اسلامی به رهبری امام بود.
وی ادامه داد: امام خمینی بارها فرمودند که ما می‌خواهیم بدون اتکا به شرق و غرب عمل کنیم؛ می‌خواهیم استقلال،‌ آزادی و حاکمیتی مبتنی بر آموزه‌های دینی داشته باشیم. این نگاه امام خمینی نوید ایجاد تمدنی جدید در دنیا را می‌داد؛ تمدن نوین اسلامی به رهبری امام آغاز شد.
آیت الله رئیسی در ادامه افزود: رهبر انقلاب هم بارها در سخنان خود فرموده‌اند که بسیج یک گفتمان است؛ بسیج یک تفکر و اندیشه است. بسیج را باید به گستردگی همه مردم، همه اقشار و همه آنانی که دغدغه‌مند انقلاب اسلامی و شکل‌گیری تمدن انقلاب اسلامی هستند، بلکه به عبارت دقیق‌تر باید به گستردگی همه امت اسلامی ببینیم.
وی گفت: سال‌ها سازمانهای آزادی بخش برای رهایی قدس شریف تلاش کردند اما دور میزها با قراردادهای مختلف گرفتار شدند، اما بعد از انقلاب اسلامی تفکر بسیجی موجب یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.
رئیس جمهور بیان کرد: شیعیان جنوب لبنان با الهام از انقلاب اسلامی اولین هسته مقاومت را در جنوب لبنان شکل دادند. زمانی که در سال 2000 اسرائیل از جنوب لبنان عقب نشینی کرد قابل باور نبود اما در ادامه حزب الله بدون اتکا به شرق و غرب و با توکل به خدا پیش رفت و در جنگ‌های 33 روزه، 22 روزه و سایر جنگها شاهد پیروزی‌های مقاومت بودیم.
آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز با اتکای فلسطینی‌ها به خودباوری و خداباوری، جنگ با سنگ به جنگ با موشک تبدیل شده است. این روزها کار به اینجا رسیده که گروه‌های فلسطینی احساس کرده‌اند می‌توانند رژیم صهیونیستی را شکست دهند، این اعتماد به نفس در عملیات طوفان‌الاقصی جلوه‌گر شد.
وی تاکید کرد: این یک تحلیل نیست بلکه این مطلبی است که از لسان سران استکبار به شما خبر می‌دهم. آنها چند روز بعد از عملیات طوفان الاقصی اذعان کردند که احساس می‌کنیم اسرائیل فرور یخت و اگر کمک‌های استکبار نبود الان چیزی به نام رژیم صهیونیستی نمی‌دیدید.
رئیس جمهور ادامه داد: این نتیجه همان روحیه بسیجی است. در جریان داعش هم که دست پرورده آمریکایی‌ها بود با همین روحیه بسیجی جریان بسیج جهان اسلام تشکیل شد. امروز در یمن به دنبال نیروی ایرانی می‌گردند اما بدانند جریان مقاومت با اخلاص شهدای ما صادر شده است و این اندیشه، یمن را روی پای خود نگهداشته است. اما در نتیجه همین روحیه بسیجی، گروه‌های تکفیری در مقابل مقاومت مغلوب شدند و به تعبیر رهبر انقلاب دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.
آیت الله رئیسی افزود: هرجا عرصه رقابت بین نیروهای آمریکایی و طرفداران مقاومت وجود داشته پیروز آن عرصه نیروهای مقاومت بوده‌اند. همین امروز هم به یقین فلسطین پیروز میدان است. اسرائیل ابتدا اعلام کرد می‌خواهیم غزه را تصرف کنیم و بعد گفتند می‌خواهیم حماس و جهاد را نابود کنیم اما نتوانستند.
رئیس جمهور افزود: امروز همه جهان از آنها متنفر شده‌اند. این نفرت به برکت خون شهدا و مظلومان غزه بوجود آمده است. استیصال آنها موجب شد به کودک کشی روی بیاروند و این نهایت شکست است. کودک‌کشی فرعون موجب تشکیل امت حضرت موسی شد و ما امروز تردید نداریم شهادت کودکان فلسطینی به امت جعلی اسرائیل پایان خواهد داد و همه حامیانش را رسوا خواهد کرد.
وی گفت: بسیج به معنای دعوت به همه خوبی‌ها و نهی از همه بدی‌ها در جامعه است و جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند مرده است. تفکر بسیجی هر کجا باشد تحول ایجاد می‌کند. اگر این بسیجی طلبه باشد در هر کوی و برزنی تحول ایجاد می‌کند. امروز شاهد هستید کارهایی که توسط بسیجیان در عرصه سازندگی شده کارهای بزرگی است. در جریان کرونا همین تفکر به میدان آمد و با اجرای کمک‌های مومنانه تحول بزرگی را شکل دادند.
رئیس جمهور بیان کرد: در کشور همواره به تفکر بسیج نیاز داریم، اگر مدیری بسیجی باشد با یک فرد عادی خیلی عملکردش فرق دارد، رهبری به همه ما فرمودند تا قله راهی نمانده است خسته شدن و ناامیدی هرگز، باید با ید دنیا امید راه را ادامه دهیم، ان شاءالله قله ها فتح خواهد شد.
آیت الله رئیسی افزود: ما در دولت وظیفه خود می دانیم بسیجی و جهادی کار را دنبال کنیم، بارها هم اعلام کرده ایم هرکس دارای روحیه بسیجی و تحولی نیست، اجازه دهد تا ما کار را با نیروی بسیجی و جهادی کار را دنبال کنیم، چون نیرویی که تحولی نباشد و نخواهد حرکت بسیجی داشته باشد او باید از جلوی راه کنار برود، نه از اداره اجراج شود و نه از نان خوردن بیفتد، بگذارد مدیریت با یک حرکت جهادی بسیجی که مورد انتظار مردم است کارها را سامان بدهد. لذا این اندیشه، اندیشه ای است که همه دولت مردان و هر بخشی که در کسوت خدمت‌گذاری مردم است، باشد.
وی تاکید کرد: امروز ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر بسیجی هستیم و این نگاه، نگاه نجات بخش کشور است. با نگاه بسیجی می‌توان مشکلات اقتصادی را حل کرد و سیستم اداری سلامت بوجود آورد. این تفکر فقط برای دفاع مقدس نبود و ما همواره نیازمند تفکر بسیجی هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار