سردار ذوالقدر: محدودیتی برای بانوان در ورزش وجود ندارد

علیرضا بحرالعلوم

سردار ذوالقدر: محدودیتی برای بانوان در ورزش وجود ندارد

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران گفت: تابوی اینکه بانوان ایرانی در محدودیت هستند شکسته شده است، چراکه هیچ محدودیتی در هیچ رشته ورزشی برای بانوان وجود ندارد.
کد خبر : 11171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
سردار ذوالقدر: محدودیتی برای بانوان در ورزش وجود ندارد

به گزارش کاتنا از دماوند، سردار احمد ذوالقدر، فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران ظهر امروز در آیین افتتاحیه مسابقات ورزشی بانوان بسیجی در شهرستان دماوند اظهار کرد: همه ملت ایران یک روح و جسم واحد هستند و امروز ورزشکاران بسیجی به استانی سفر کرده‌اند که ۳۶ هزار شهید دارد از رئیس جمهور شهید تا بانوان، کودکان و پدر و مادر شهید دارد.
وی افزود: از این تعداد شهید والامقام، 24 هزار شهید متعلق به تهران بوده و بزرگترین مقبره شهدای جهان در بهشت زهرا(س) قرار دارد؛ ورزشکاران کشور امروز در استانی قدم گذاشته‌اند که بیش از 3 هزار شهید دانش‌آموز دارد و در زمانی که کشور در حمله دشمن قرار گرفت، اقشار مختلف این استان با همت بزرگشان به جبهه‌ها رفتند و سختی را به جان خریدند و آرامش را به ارمغان آوردند.
هیچ محدودیتی برای بانوان در ورزش وجود ندارد
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: قبل از اینکه مسابقات ورزشی آغاز شود، باید بدانیم که همه ورزشکاران و ملت ایران قهرمان هستند؛ از نظر ما همه دختران ایران اسلامی که امروز حضور دارند، قهرمان هستند.
ذوالقدر تصریح کرد: امروز آمریکا، اسرائیل و اروپا، شما را قهرمان اندیشه و فکر می‌دانند؛ اگر فرصتی بود که فکر و اندیشه ورزشکاران این مراسم بیان شود، خواهید دید که بسیاری از آزادی‌خواهان جهان دوست دارند که جای آنان باشند.
وی بیان کرد: امروز تابوی اینکه بانوان ایرانی در محدودیت هستند شکسته شده است و این موضوع امروز با حضور بانوان در دماوند نمایان است. چراکه هیچ محدودیتی در هیچ رشته ورزشی برای بانوان وجود ندارد و امکان حضور برای همه بانوان در عرصه‌های ورزشی فراهم است.
بالاتر از قهرمانی، مقام پهلوانی و معرفت است
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در ادامه به بیان توصیه‌هایی پرداخت و افزود: امروز هر کسی که در رشته ورزشی قهرمان می‌شود، قابل تقدیر است، اما بالاتر از قهرمانی، مقام پهلوانی، معرفت و دستگیری است.
ذوالقدر با بیان اینکه مقام پهلوانی برای کسی است که دست ضعیفان را بگیرد، گفت: افراد باید بتوانند در اوج قهرمانی با هموطن و افراد مختلف جامعه تواضع داشته باشد؛ بانوان ورزشکار می‌توانند امروز در کنار مقام‌های خود، یک پهلوانی و بزرگی ایجاد کرده و به کسانی که نیازمند و ناتوان هستند، کمک کنند و این کمک می‌تواند مالی، ذهنی و حتی قلبی باشد و امروز قلب همه ما برای فرزندان و مادران غزه می‌تپد.
وی مقام پهلوانی را بالاتر از مقام قهرمانی دانست و تصریح کرد: یک قهرمان همانطور که با تمام قدرت در میدان مسابقه با حریف خود مبارزه می‌کند، باید مقابل ضعیفان تواضع داشته باشد و قلبش برای آنان بتپد.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تأکید کرد: اگر امروز قهرمانی بانوان همراه کسب مقان پهلوانی باشد، یقیناً با توجه به اینکه نسل بعدی در دامان این ورزشکاران پرورش پیدا می‌کنند، ما در آینده شاهد قهرمانان و پهلوانانی خواهیم بود که می‌توانند بشریت را نجات دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار