رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در جنوب تهران

علیرضا بحرالعلوم

رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در جنوب تهران

شهردار منطقه ۱۹ از رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز چهار دیواری و سوله در ناحیه سه این منطقه با اخذ دستور قضایی خبر داد.
کد خبر : 11082
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در جنوب تهران

به گزارش کاتنا از تهران، تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در خصوص آخرین اقدامات شهرداری این منطقه در راستای مبارزه با ساخت و سازهای نا ایمن و غیرمجاز اظهار کرد: رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز چهار دیواری و سوله در ناحیه سه این منطقه با اخذ دستور قضایی انجام شد.
وی گفت: این بناهای غیرمجاز اصول قانونی و مجوزهای لازم را رعایت نکرده اند که با شناسایی عوامل کنترل و نظارت منطقه در محدوده هایی از ناحیه سه رفع خلاف شدند.
فرهادی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز، عدم رعایت حقوق شهروندی و سوء استفاده از امکانات شهری به شمار می‌رود و از همین رو شهرداری به طور جد مقابله با روند ساخت و سازهای غیر مجاز را پیگیری می‌کند.
شهردار منطقه ۱۹ یادآور شد: طی این عملیات از یک قطعه چهاردیواری به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع، پنج قطعه چهاردیواری به متراژ مجموعا ۱۲۵۰ مترمربع، ۶ باب سوله هر باب به متراژ ۳۰۰ مترمربع، پنج واحد اتاقک مجموعا ۲۵۰ مترمربع رفع خلاف شد.
وی ادامه داد: همچنین ۱۳ سرویس کامیون ضایعات و پسماند خشک غیرمجاز از گاراژی به مساحت ۵۵۰۰ مترمربع جمع آوری شد.
فرهادی اظهار کرد: شهروندان می توانند برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرقانونی در منطقه و همکاری با شهرداری در زمینه جلوگیری از این معضل، قبل از خرید املاک قولنامه ای ضمن ۰مراجعه به اداره شهرسازی شهرداری محل سکونت خود علاوه بر آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی، خرید املاک را با اطمینان انجام دهند تا در کاهش ساخت اینگونه ساخت و سازها موثر باشند.
گفتنی است؛ عملیات رفع خلاف از ساخت و سازهای غیر مجاز طی ۳۶ مرحله به صورت وسیع و ۲۴ مرحله به صورت موردی در طول هفته به مساحت یک میلیون ۶۴۹ هزار و ۵۲۳ مترمربع در اراضی ناحیه سه منطقه ۱۹ انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار