کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سال آبی گذشته/ ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران حفر شد

علیرضا بحرالعلوم

کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سال آبی گذشته/ ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران حفر شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی میزان بارندگی در سال آبی گذشته، گفت: در راستای مدیریت تنش آبی در استان تهران حفر و تجهیز بیش از ۱۵۰ حلقه چاه به‌ منظور کنترل فشار در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : 10851
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سال آبی گذشته/ ۱۵۰ حلقه چاه برای مدیریت تنش آبی در تهران حفر شد.

به گزارش کاتنا از ری ، محسن اردکانی صبح امروز در حاشیه نشست قرارگاه مدیریت تنش آبی که در آبفای شهرری برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: میزان بارندگی در سال آبی گذشته نسبت به سال ماقبل آن در مقایسه با میانگین بلندمدت 30 درصد کاهش داشته، لذا باید اقدامات و تمهیداتی در جهت جبران 30 درصد کمبود بارش‌ها داشته باشیم.
وی افزود: به‌منظور جبران تنش آبی اقداماتی در راستای مدیریت تأمین، توزیع و مصرف انجام‌شده که دو مقوله تأمین و توزیع توسط وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان تهران اجرایی می‌شود، لذا جلساتی در جهت کاهش مشکلات در ادارات مناطق برگزار و برنامه‌های صورت گرفته و نیازهای آینده در زمینه تأمین و توزیع بررسی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ادامه گفت: در زمینه مدیریت مصرف بر اساس هدف‌گذاری انجام‌ شده در سال آبی آینده نیست به سال گذشته در زمینه مدیریت مصرف 10 درصد فعالیت بیشتر داشته باشیم و شاهد مدیریت و مصرف بهینه آب باشیم.
اردکانی با اشاره به اقدامات مدیریت تنش آبی تصریح کرد: برنامه‌هایی از جمله حفر و تجهیز بیش از 150 حلقه چاه در گستره شهر تهران، بهسازی چاه‌ها، مدیریت و کنترل فشار و کاهش هدر رفت آب و غیره است که از پیشرفت خوبی برخوردار بود.
وی ادامه داد: مصوبات جلسات قرارگاه مدیریت تنش آبی عملیاتی و زمان‌بندی شده است و پیش از تصویب مطالعات انجام‌ شده و در این جلسات اجرای مصوبات بر اساس برنامه‌ریزی بررسی می‌شود که در حال حاضر پیشرفت برنامه‌ها بسیار امیدوار کننده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به آب‌رسانی به فشافویه شهرستان ری از سال آینده ابراز داشت: آب‌رسانی به فشافویه جزو برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران است و در حال حاضر طرح مطالعاتی این پروژه در حال اتمام است و پس از آن با تأمین اعتبار اجرایی خواهد شد.
اردکانی در خصوص منابع تأمین آب استان تهران گفت: تأمین آب استان تهران از منابع سطحی انجام می‌شود که در زمانی که بارندگی خیلی خوب باشد 75 درصد از منابع سطحی و سدهای 5گانه تهران تأمین می‌شود و در زمان کاهش بارندگی این نسبت به 60 به 40 خواهد رسید و در واقع 40 درصد از آب منابع زیرزمینی اختلاط خواهد شد.
وی ادامه داد: تمامی آبی که در گستره شهر تهران توزیع می‌شود دارای کیفیت استاندارد و مناسب است و مخازنی نیز در کلیه مناطق به‌کار گرفته می‌شود که اختلاط آب کیفیت آب ارتقا خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به وجود 1600 حلقه چاه در گستره استان تهران در پایان، خاطرنشان کرد: با حفر چاه و مدیریت توزیع مناسب تا تابستان آینده، به مردم قول می‌دهیم که خدمات شرکت آب و فاضلاب نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار