بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی و صنعتی البرز تهیه شود

علیرضا بحرالعلوم

بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی و صنعتی البرز تهیه شود

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی جامع از واحدهای تولیدی و صنعتی استان گفت: در این مورد داده‌های آماری موجود در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی احصاء و به‌روزرسانی می‌شود.
کد خبر : 10717
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی و صنعتی البرز تهیه شود

به گزارش کاتنا از کرج، سیدمحمدباقر رضوی تقوی،‌ رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز، در هفتمین جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به دستور این جلسه مبنی بر هم‌اندیشی در خصوص نحوه گردآوری آمار و تهیه بانک جامع اطلاعاتی از واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنفی استان، اظهار کرد: این موضوع از سال‌های گذشته در دستور کار بوده اما هنوز اطلاعات آماری دقیقی در رابطه با مجموعه‌های اقتصادی فعال استان در هیچ نهاد و دستگاه دولتی و خصوصی در دسترس نیست.
وی با تاکید بر اینکه گردآوری اطلاعات آماری صحیح از زمینه فعالیت، میزان تولید و سطح اشتغال‌زایی در مجموعه‌های اقتصادی البرز در رشد و توسعه استان بسیار اثرگذار است، افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی و صنعتی البرز از بخش خصوصی است، اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان حمایت کننده فعالان این عرصه در استان می‌تواند نقش مهمی در جمع‌آوری اطلاعات مذکور ایفا کند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با اشاره به ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی حوزه اقتصادی در تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت‌های اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف از جمله تولید و صنعت گفت: در این مورد نتایج و تصمیمات اتخاذی در نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز برای بررسی بیشتر و دریافت مصوبه اجرایی به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان ارجاع می‌شود.
رضوی تقوی توضیح داد: برای تامین نیازهای کنونی بخش‌های تولیدی استان‌،‌پیش‌بینی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی در سال‌های آتی و فراهم‌ کردن انرژی مورد نیاز این بخش‌ها، تهیه بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت‌های اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در سالیان قبل در خصوص شناسایی واحدهای تولیدی غیرفعال و راکد البرز به منظور بازگرداندن این مجموعه‌ها به چرخه تولید استان انجام شده است، افزود: با تکمیل اطلاعات این بخش‌ها می‌توا‌نیم اقدامات حمایتی بیشتری از حوزه تولید و صنعت البرز داشته باشیم.
این مقام مسؤول با این توضیح که از سوی کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز بحث ناترازی برق در بخش‌های مختلف استان به ویژه حوزه تولید با جدیت پیگیری می‌شود، گفت: در این زمینه پروپوزالی در بحث جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر برای تامین نیاز استان تهیه شده است‌.
وی با اشاره به اینکه در سطح ملی نیز حمایت دولت و کمیسیون انرژی مجلس در مواردی مانند تخصیص ارز برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مطرح و دنبال شده‌ است، گفت: امیدواریم با این کمک‌ها بتوانیم در بحث تامین انرژی در استان اقدامات مهمی را پیش برده و اجرایی کنیم.
تقوی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های استودیو رادیویی_تلویزیونی فاتح اتاق بازرگانی البرز به منظور معرفی امکانات دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار