گفت‌وگو با دختر 11 ساله‌ای که در مسابقات جهانی طلایی شد

علیرضا بحرالعلوم

گفت‌وگو با دختر 11 ساله‌ای که در مسابقات جهانی طلایی شد

آدرینا، دختر 11ساله مدال‌آوری که شهریور امسال موفق به کسب مقام قهرمانی در رقابت های آزاد جهانی (کانتندر) گرجستان شد. تنیس روی میز را از 7 سالگی شروع کرده است. این دختر نوجوان از ماجرای انتخاب این رشته و رویاها‌یی که در سر دارد، می گوید
کد خبر : 10431
تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
گفت‌وگو با دختر 11 ساله‌ای که در مسابقات جهانی طلایی شد

به گزارش کاتنا از تهران، آدرینا خیام دختر ۱۱ ساله‌ تهرانی، شهریور امسال موفق به کسب مدال طلا در رقابت های آزاد جهانی (کانتندر) گرجستان شد. او پیش از این عنوان قهرمانی در رده زیر ۱۱ سال و در رده زیر ۱۳ سال موفق به کسب مقام نائب قهرمانی شده است. به گفته خودش تنیس روی میز را از ۷ سالگی شروع کرده است، با او به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید.
خودتان را معرفی کنید.
آدرینا خیام: من آدرینا خیام، ۱۱ساله از تهران هستم. یک سال جهشی خوانده‌ام و در مدرسه فرزانگان مشغول به تحصیل هستم. پیانو میزنم و رشته تنیس روی میز را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنم.
ورزش را از چندسالگی و با چه رشته‌ای شروع کرده‌اید؟
آدرینا خیام: از ۷ سالگی و با تنیس روی میز شروع کردم، در کنار تنیس، به شنا هم علاقه داشتم و آن راه هم دنبال می‌کردم؛ ولی بعد از زمان کرونا شنا را کنار گذاشتم.
طی این سالها در رقابت‌های آزاد جهانی (کانتندر) گرجستان موفق به کسب مقام قهرمانی شده‌ام؛ همچنین پیش از این هم در مسابقاتی که در کشور عراق برگزار شد، مقام قهرمانی در رده زیر ۱۱ سال و در رده زیر ۱۳ سال مقام نائب قهرمانی را کسب کرده‌ام.
دلیل علاقه شما به تنیس روی میز چه بود؟
آدرینا خیام: برادرم رادین رشته تنیس روی میز را حرفه‌ای دنبال می‌کرد و عضو تیم ملی تنیس روی میز و در مسابقات آسیایی چین به مقام قهرمانی رسیده‌ بود، همین باعث آشنایی و علاقه من با این رشته شد، برادرم الگوی من در تحصیل نیز هست.
از رقابت های آزاد جهانی گرجستان برایمان بگویید
آدرینا خیام: قبل از رفتن به مسابقات رقابت های آزاد جهانی به کشور عراق، جهت شرکت در مسابقات رفته بودم، که مقام آوردن در این مسابقات موجب شد که برای کسب تجربه‌های جدید و موفقیت‌های بیشتر در مسابقات (کانتندر) گرجستان، شرکت کنم.
حس و حال لحظه‌ای که موفق به کسب عنوان مقام قهرمان تنیس شدید را برایمان بیان کنید.
آدرینا خیام: خوشحال بودم، اما بیشتر خوشحالی من برای این بود که موفق شده بودم، یک مقام جدیدی برای کشورم کسب کنم و به مردم کشورم امید دهم.
مشوق شما چه کسی بود؟
آدرینا خیام: مربی من خانم آقامیری که سرمربی تیم هوپس است، وی تمام تلاش خود را برای قهرمانی من کرد. همچنین پدر و مادرم با تجربه‌هایی که در اختیار من گذاشتند موجب موفقیت من شدند. اما در کنار این حمایت‌ها هر مقامی که کسب می‌کردم، انگیزه‌ای برای پیشرفت در کارهای درگیر من بود.
آیا دوست دارید که ورزش را ادامه دهید؟
آدرینا خیام: علاقه زیادی به تنیس روی میز دارم و آرزو می‌کنم که هیچوقت از این رشته ورزشی دور نشوم، به شرطی که به وضعیت تحصیلی من آسیبی نرساند. البته طوری برنامه ریزی کرده بودم که مشکلی پیش نیاید، برای مثال زمانی که نزدیک به فصل امتحانات بود ورزش را کم میکردم و یا برعکس در زمان نزدیک شدن به مسابقات ورزشی، بیشتر روی ورزش وقت می‌گذاشتم.
چند سال آینده خودتان را در چه جایگاهی می‌بینید؟
آدرینا خیام: دوست دارم مثل برادر بزرگترم رادین، موفق به کسب مقام‌های زیادی شوم و در مسابقات جهانی و آسیایی موفقیت‌های بیشتری را کسب کنم.
دوست دارید وقتی بزرگ شدید چه کاره شوید؟
آدرینا خیام: دوست دارم مهندس شوم.
چه حرفی برای هم سن و سالان خودتان دارید؟
آدرینا خیام: هر شکستی که خوردند ناامید نشوند و به راه خودشان ادامه دهند؛ هیچوقت از تلاش کردن حتی تا لحظه آخر دست نکشند. انسان از ورزش کردن لذت می‌برد، مخصوصا اگر موفق به کسب مقام شود، موجب می‌شود که بیشتر دوست داشته باشد که ادامه دهد.
چه حسی دارد که در مدرسه و بیرون از خانه، شما را به عنوان قهرمان می‌شناسند؟
آدرینا خیام: اکثر دوستان من در مدرسه، از نظر درسی وضعیت خوبی دارند و بیشترشان نیز مثل من جهشی خوانده‌اند، اما از نظر ورزشی کمتر کسی هست که موفق به کسب مقام در رشته‌های ورزشی شده باشد. حس بسیار خوبی دارد که در بین هم سن و سالان خود موفق به کسب مقام قهرمانی شده‌ام.
از خوبی‌ها و مشکلاتی که در دوران ورزشی خود داشته‌اید، توضیح دهید.
آدرینا خیام: از اینکه در کنار کسانی که در ایران موفق به کسب مقام شده بودند، بازی می‌کردم و موفق به کسب مقام می‌شدم، خوشحال بودم. البته در این مدت نا امید هم شده‌ام، ولی به کمک پدر و مادر و مخصوصا برادرم ادامه دادم و تلاشم را کردم.
مسابقه بعدی شما چه زمانی است؟
آدرینا خیام: مسابقه بعدی من مسابقات انتخابی هوپس آسیایی است که در ازبکستان برگزار می‌شود؛ در این مسابقه ۳ نفر از ایران، که یکی از آن نفرات من بودم، انتخاب شدند. قرار است برای اردوی آسیای میانه به ازبکستان برویم و حدود یک هفته در آنجا باشیم. بعد از یک هفته مسابقه‌ای برگزار می‌شود که از این تعداد ۴ نفر انتخاب می‌شوند؛ که اگرخدا بخواهد و انتخابش شوم، بعد از آن از طرف هوپس آسیا در مسابقات جهانی شرکت میکنم.
چقدر احتمال می‌دهید که در بین این ۴ نفر منتخب آسیایی باشید؟
آدرینا خیام: بستگی به روحیه و بازی دارد، اما به احتمال ۸۰ درصد میتوانم که در بین منتخبین باشم.
حرف آخرتان چیست؟
آدرینا خیام: از خانم آقامیری، مربی من و برادر بزرگترم و از پدر و مادرم ممنونم که درکنار من بوند و نگذاشتند که ناامید شوم.
از اینکه برای این گفت‌وگو به ما فرصت اختصاص دادید از شما سپاسگزاریم و از خداوند متعال برای شما پیشرفت روز افزون در تمامی مراحل زندگی آرزومندیم.
آدرینا خیام: بنده هم از شما سپاسگزارم.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار