روایت تسنیم از نابینای توانمندی که کارآفرینی می‌کند/ مسئولان "هادی توانا" را دریابند

علیرضا بحرالعلوم

روایت تسنیم از نابینای توانمندی که کارآفرینی می‌کند/ مسئولان “هادی توانا” را دریابند

هادی توانا نابینای توانمندی که در شهرقدس زندگی می‌کند و به رغم مشکلاتی که در زندگی و جامعه با آن مواجه است با کسب‌وکاری که راه انداخته دست ۴ نفر از توان‌یابان و هم‌نوعان خود را گرفته است.
کد خبر : 10213
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
روایت تسنیم از نابینای توانمندی که کارآفرینی می‌کند/ مسئولان “هادی توانا” را دریابند

به گزارش کاتنا از شهرقدس، نابینایی نوعی معلولیت است، اما وقتی با نابینایان همراه می‌شویم، محدودیتی را در زندگی آن‌ها احساس نمی‌کنیم؛ آن‌ها با چشم دل می‌بینند و با لامسه احساس می‌کنند، اما این میزان از درک محیط غیرقابل‌باور است.
این گزارش روایت زندگی نابینای توانمندی است که در شهرقدس زندگی می‌کند و به رغم مشکلاتی که در زندگی و جامعه با آن مواجه است اما موجی از انگیزه و امید در زندگی‌اش دیده می‌شود و با کسب‌وکاری که راه انداخته دست هم‌نوعان خود را گرفته و شعار “دستم را مگیر، را هم را هموارساز” را پیشه موفقیت‌هایش کرده است.
هادی توانا از زمان تولد با مشکل شدید بینایی و شب‌کوری مواجه بود و از اینکه در کودکی از بازی‌های کودکانه با هم سن‌هایش محروم بود، رنج می‌برد اما با پشتکاری که از دوران کودکی داشت، توانست با کمک خانواده و کنار زدن مشکلات در برقراری ارتباط با دیگران و تحصیل موفق شود و در دوران نوجوانی و جوانی در رشته‌های مختلف ورزشی مانند جودو و دوچرخه‌سواری مدال طلا به‌دست آورد و با این کار شعار “خواستن توانستن است” را به دیگران نشان داد.
توانا کارهای مختلفی را تجربه کرد و از سال 1386 به عنوان تلفنچی در آسایشگاه سالمندان و معلولین قدس مشغول به کار شد و سپس تشکیل خانواده داد که ثمره ازدواجش دو پسر هستند. محمدجواد فرزند این خانواده نیز از بدو تولد کم‌بینای شدید، در حد نابینایی داشت و با 20 مرتبه عمل جراحی که با کمک خیرین انجام شد توانست بخشی از بینایی‌اش را به دست آورد و به کم بینایی برسد.
تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی و دریافت آموزش‌هایی در حوزه کاریابی و اشتغال و همچنین هزینه‌های بالای درمان و دارو و تأمین معاش خانواده موجب شد که به فکر شغل دوم باشد و این کار را از یک صندلی در یک اتاق آغاز کرد.
یکی از موفقیت‌های این خانواده در تعمیر و تولید صندلی‌های اداری است به‌طوری‌که بخشی از خانه را تبدیل به کارگاه کرده و یک فضای کاری برای اعضای خانواده که آن‌ها هم مشکل بینایی دارند و دیگر افراد کم‌توان فراهم ساخته است.
توانا توانسته‌ علاوه بر کارگاه تعمیرات، مغازه دیگری جهت عرضه و فروش صندلی‌ها اجاره کنند و چهار نفر توان‌یاب دیگر را در بخش‌های تکنسین تعمیرات و فروش مشغول به کار کرده و قصد دارد تعدادی از نابینایان را در بخش بازاریابی و ناشنوایان را بخش تعمیرات وارد بازار کار و درآمدزایی کند و این اقدام خداپسندانه حمایت مسئولین را در کنار پشتکار و اراده آنها می‌طلبد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار