تخصیص وام اشتغال‌زایی به ۷۰۰ مددجو در کمیته امداد اسلامشهر

علیرضا بحرالعلوم

تخصیص وام اشتغال‌زایی به ۷۰۰ مددجو در کمیته امداد اسلامشهر

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلامشهر از تکمیل و معرفی به بانک ۷۰۰ پرونده اشتغال‌زایی برای دریافت وام از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: در زمینه آموزش نیز نزدیک به ۳۰۰ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.
کد خبر : 10029
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
تخصیص وام اشتغال‌زایی به ۷۰۰ مددجو در کمیته امداد اسلامشهر

به گزارش کاتنا از اسلامشهر، مهدی سامانی عصر امروز در حاشیه آیین افتتاح مرکز آموزش کارآفرینی شهید نیری اظهار داشت: اشتغال یکی از خدمات ارائه شده در کمیته امداد است و پیش زمینه آن اعم از استعداد سنجی خانواده‌ها، آموزش، کاریابی، ارائه تسهیلات و کارآفرینی است که در این راستا از ابتدای سال تاکنون 700 پرونده وام در قالب تبصره 16 برای حوزه اشتغال آماده و تحویل به بانک شده است.
وی افزود: شهرستان اسلامشهر ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه زیرساخت‌های مشاغل و کارخانجات و کارگاه‌ها دارد و در همین راستا از سوی کمیته امداد اسلامشهر در سال جاری بالغ‌بر 250 نفر به عنوان کاریابی به کارخانجات و کارآفرینی‌های منطقه معرفی شده‌اند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اسلامشهر با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان یکی از متولیان حوزه اشتغال در دستگاه‌های دولتی و نهادها مشغول به کار بوده و عقبه خوبی هم دارد تأکید کرد: کمیته امداد با روشی که در مشاوره شغلی و نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغال در پیش گرفته کمترین انحراف را در مسیر اشتغال‌زایی داشته است که راه‌اندازی مرکز آموزشی طی سه ماه با مشارکت مرکز نیکوکاری شهید نیری گواه این موضوع است.
سامانی تصریح کرد: آموزش مقدماتی حلقه مفقوده‌ای بین افراد جویای کار و مراکز کارآفرینی، کارگاه‌ها و کارخانجات بود که با ایجاد این مرکز و بخش برون‌سپاری که با فنی حرفه‌ای تفاهم‌نامه داریم، زمینه ارائه آموزش مقدماتی برای افراد تحت پوشش فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه 3100 خانوار تحت پوشش امداد در شهرستان اسلامشهر هستند، تصریح کرد: در سال گذشته در حوزه اشتغال بالغ‌بر 700 شغل در قالب تبصره 16 که تسهیلات دریافت کرده و مشغول به کار شدند و در زمینه آموزش هم نزدیک به 300 نفر تحت آموزش قرار گرفتند.
سامانی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان جویای کار در این مرکز آموزشی در بخش‌های خیاطی در سه شیفت با 50 نفر و در بخش صنایع‌دستی در سه رشته چرم‌دوزی، عروسک‌دوزی و رزین مشغول آموزش شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار