معاون حقوقی و بینالملل وزیر امور خارجه با انتقاد از پیشنویس قطعنامه آمریکا و سه کشور اروپایی در نشست شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی نوشت: «شورای حکام نباید محل سفیدشویی تجاوز نظامی و انتقال هزینه آن به کشور قربانی باشد.»
گفتگوی تلفنی وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژاپن؛
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن، درباره آخرین تحولات منطقه در سایه تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی گفتوگو کردند.
در دیدار با وزیر خارجه پاکستان
وزیر خارجه کشورمان گفت: تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا به ایران که آشکارا ناقض منشور ملل متحد و حقوق بینالملل و نیز رژیم منع اشاعه هستهای بود، امنیت و ثبات در کل منطقه غرب آسیا را در معرض خطری بیسابقه قرار داده است.