ف گلپایگانی

طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد نخستین بار در آزادراه قم- تهران اجرا شد

رییس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال ،طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در آزادراه قم- تهران اجرا شد.
کد خبر : 9018
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۴۵
طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد نخستین بار در آزادراه قم- تهران اجرا شد

سید حسن خلیلی نیا اضافه کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور و در آزادراه قم- تهران به صورت پایلوت اجرا شد. طول عملیاتی خط اجرا شده افزون بر ۹ کیلومتر است.

وی میزان اعتبار تخصیصی پروژه را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: تمامی هزینه اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد آزادراه قم- تهران، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم تامین شده‌است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در ادامه به مزایای اجرایی طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد در مقایسه با دیگر روش‌های اجرای خطوط ترافیکی پرداخت و گفت: بازتاب(رفلکس) بهتر، ماندگاری بیشتر، جرم پذیری کمتر و غیره از جمله مزایای بهره مندی از این نوع روش خط کشی جاده‌ای در مقایسه با دیگر روش‌ها است.

خلیلی نیا، در خصوص دلیل انتخاب آزادراه قم- تهران به عنوان محور پایلوت جهت اجرای این نوع خط ترافیکی اظهار کرد: با توجه به ترافیک چشمگیر آزادراه قم- تهران به عنوان سومین محور پرتردد کشور و شرایط جوی حاکم بر آن ، این آزادراه برای اجرای طرح خط کشی دوجزیی با اسپری سرد، مناسب تشخیص داده شد.

وی در ادامه یادآور شد: از دیگر ویژگی‌های فنی این نوع خط ترافیک جاده‌ای، بازه زمانی خط نگهداری آن است که در مقایسه با دیگر خطوط اسپری سرد، طولانی‌تر است.

خلیلی نیا تاکید کرد: بی‌تردید از مهم‌ترین عوامل ماندگاری خطوط ترافیکی، عدم عبور خودرو از روی آن‌هاست، لذا از تمامی رانندگان درخواست می‌شود از بین خطوط عبور کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار