ف گلپایگانی

آیت‌الله سبحانی: طلاب حوزه پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه شأن تحصیل و کسب دانش جزء جدایی‌ناپذیر طلبگی است، گفت: بر اساس هدف تاسیس حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون بعد از کسب مدارج علمی، باید به مواطن خود بازگشته و به رسالت‌های تبلیغی خود بپردازند.
کد خبر : 8857
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۱۱
آیت‌الله سبحانی: طلاب حوزه پس از تحصیل به شهرهای خود بازگردند

وی روز سه‌شنبه در دیدار حجت‌الاسلام میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر لزوم حضور اجتماعی طلاب و روحانیون در تمام مناطق کشور و در بین مردم افزود: تجمع روحانیون در قم و مشهد در حالی است که امروز بسیاری از روستاها و مساجد در کشور، فاقد روحانی بوده و شئون روحانیت روی زمین‌ مانده‌است.

وی در خصوص لزوم ساماندهی و مدیریت طلاب و روحانیون، به‌ضرورت ارتباط تنگاتنگ و تعامل سازنده مرکز خدمات و مراکز مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و یادآور شد: هم‌افزایی این نهادها می‌تواند در به‌کارگیری و ساماندهی طلاب در شئون حوزوی خود: در مساجد، روستاها و شهرها، بسیار موثر و سازنده باشد.

وی با تاکید بر ضرورت طراحی نظامی در حوزه برای شناسایی نیازهای مردم و جامعه، گفت: برنامه‌ریزی و ریل‌گذاری برای انجام رسالت تبلیغ نیازمند مطالعه و بررسی و تدوین نظام دقیق نیازسنجی از عموم جامعه و در نهایت طراحی منظومه تبلیغی جامع برای پوشش و رفع این نیازهاست.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام میرمحمدی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات، توضیحاتی درباره طرح هدف‌مندی خدمات بیان کرد و ضرورت سیاست‌گذاری حوزه و مراکز مرتبط برای بهره‌مندی از طلاب و روحانیون در شئون حوزوی آن‌ها، سازماندهی و ساماندهی امر تبلیغ در شهرها، روستاها با برنامه‌ریزی بر عدم تمرکز در قم و مشهد و فعال‌شدن مساجد را یادآور شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار