ف گلپایگانی

قیمت مسکن در کشور رو به کاهش است

نماینده وزارت راه و شهرسازی در کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات گفت: با اقدامات انجام گرفته، شاهد کاهش قابل توجه قیمت مسکن در استان های مختلف نظیر تهران، شهرهای جدید پردیس و پرند و به تبع آن در استان های خراسان رضوی، خوزستان و فارس هستیم.
کد خبر : 7482
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
قیمت مسکن در کشور رو به کاهش است

علیرضا مهلی عصر شنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار و کنترل بازار املاک و مستغلات استان خراسان رضوی اظهار کرد: در صورتی که خانه‌ها و املاک مردم در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت شود، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی نمی شوند،. با این شیوه موضوع گران‌ فروشی در حوزه املاک نیز از بین خواهد رفت.

وی اظهار داشت: کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات کشور با دستورالعمل های ساماندهی مشاوران املاک، شناسایی خانه های خالی در کشور آغاز به‌کار کرد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: چنانچه مردم املاک خود را در سامانه ملی املاک و مستغلات ثبت کنند، این مهم سبب می‌شود بنگاه‌های املاک در تمدید قراردادها سوءاستفاده نکنند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات کشور، دریافت کد رهگیری برای اجاره نامه در سامانه ملی املاک و اسکان را برای موجر و مستاجر رایگان کرده است.

وی ساماندهی مشاورین معاملات املاک را از مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: در حال حاضر ۱۷۴ هزار و ۳۷۴ واحد صنفی مشاور معاملات املاک در کشور فعال است که اقدامات آنها بر قیمت و اجاره بهای مسکن تاثیر زیادی دارد.

نماینده وزارت راه و شهرسازی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون ۲۵۰۰ واحد صنفی مشاور معاملات املاک غیرمجاز در کشور پلمب شده است که نتیجه ۳۰ هزار بازدید توسط دستگاه های متولی در گشت‌های نظارتی است.

مهلی افزود: برای بنگاه های متخلف معرفی شده به تعزیرات حکومتی نیز هزار و ۳۴۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال جریمه صادر شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه امسال تاکنون در این استان چهار هزار و ۲۱۳ مورد بازرسی از واحدهای مشاور معاملات املاک مشهد انجام گرفته که در این بازرسیها ۵۷۳ مورد بنگاه پلمب و ۲۷ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال جرایم تعزیراتی اخذ شده است.

وحید داعی اظهار داشت: با توجه به گستردگی کلان شهر مشهد، ۱۳ هزار و ۴۸۶ واحد مشاور معاملات املاک مجاز مجاز فعال و ۷۸۲ واحد مشاور معاملات املاک غیرمجاز شناسایی شده است.

در پایان این نشست طی حکمی محمدحسن قانع قصاب به عنوان عضو کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات و نماینده این کارگروه در طرح گشت های مشترک ساماندهی مشاورین املاک در استان خراسان رضوی منصوب شد.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار