استاندار لرستان خبر داد؛ ایجاد پانزدهمین اندیشکده استانی مرکز پژوهش‌های مجلس در لرستان

استاندار لرستان گفت: پانزدهمین اندیشکده استانی مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور تحول اساسی در روند حل مسائل و مشکلات استان در دانشگاه لرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر : 7173
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

به گزارش کاتنا ، فرهاد زیویار در دیدار با معاونین و مسئولان مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروزه تصمیم گیری بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌های علمی و بی‌نیاز بودن از پژوهش و تحقیقات علمی و تجارب نخبگان یک ضعف اساسی در جامعه است.

استاندار لرستان با انتقاد از وجود فاصله بین دستگاه‌های اجرایی و تحقیقات دانشگاهی گفت: در حال حاضر بهترین تحقیقات و مقالات مختلف در قفسه دانشگاه‌ها بدون استفاده قرار دارند که می‌توان به مقالات و تحقیقات اندیشمندان مختلف و اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه‌ها اشاره کرد.

وی افزود: باید تلاش کنیم که این ظرفیت‌های اساسی در کنار هم قرار گیرند و فاصله بین آنها کم شود.

زیویار تصریح کرد: با توجه به اینکه تشکیل این سیستم بدون ایجاد ساختار جدید و به دور از تحمیل هزینه مضاعف به دولت است، راه اندازی شعبه استانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی می‌تواند گامی موثر باشد تا از ساز و کار و بروکراسی متوقف کننده خارج شویم به همین جهت تا حد امکان به ایجاد این مرکز کمک خواهیم کرد و این موضوع شدنی است.

استاندار لرستان در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان از نظر فکری با دانشگاه فاصله چندانی نداریم ابراز امیدواری کرد: از آنجا که در این موضوع ظرفیت های علمی مورد نظر است، با راه‌اندازی تشکیلات استانی در دانشگاه لرستان ارتباط تنگاتنگی بین مدیران استانی و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بیش از گذشته برقرار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار