رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛خرید تضمینی بیش از ۱۹ هزار تن محصول زراعی در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۹ هزار و ۷۸۸ تن گندم، کاملینا و کلزا از شهرهای جنوبی استان به صورت تضمینی خریداری شده است.
کد خبر : 4812
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

به گزارش کاتنا،  سید عماد شاهرخی در چهارمین جلسه ستاد برداشت سال ۱۴۰۲ محصولات کشاورزی اظهار داشت: تاکنون ۱۸ هزار و ۶۱۵ تن گندم، ۲۹۹ تن کلزا و ۸۷۴ تن کاملینا توسط مباشر (تعاون روستایی) و با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی از شهرهای جنوبی استان خریداری شده است.

وی افزود: از ابتدای خرداد ماه سال جاری برداشت محصولات غلات و دانه‌های روغنی با فعالیت ۵۲۰ دستگاه کمباین در مناطق جنوبی استان شروع شده است و ۱۷ دستگاه کمباین غیر کاهکوب نیز برای برداشت دانه های روغنی مشغول فعالیت هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: برای تمامی کمباین‌های فعال، سهمیه سوخت مورد نیاز و کارت معاینه فنی صادر شده است و علاوه بر همکاران جهاد کشاورزی، ۱۰ تیم برداشت از شرکت‌های خصوصی مشغول نظارت بر فعالیت کمباین‌ها هستند.

شاهرخی گفت: همچنین آموزش‌های لازم در خصوص نحوه نظارت بر برداشت محصولات به کارشناسان، مهندسین ناظر و نیروهای بسیج کشاورزی شهرستان‌های جنوبی استان شامل پلدختر، کوهدشت، رومشکان و خرم آباد ارائه شده است.

وی افزود: طی سال زراعی جاری مبارزه با علف‌های هرز گندم در سطح ۲۳۱ هزار و ۳۰۷ هکتار با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل، مبارزه با علف‌های هرز جو در سطح ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ هکتار با افزایش ۱۰۳ درصدی، مبارزه با سن غلات در ۸۱ هزار و ۱۰۲ هکتار و مبارزه با زنگ زرد گندم در سطح هفت هزار و ۲۰۶ هکتار صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در حال حاضر میزان کشت گندم در دنیا به عنوان ستون فقرات امنیت غذایی و بخش کشاورزی ۸۷۰ میلیون تن است و ایران با تولید در حدود ۶ میلیون هکتار، در رتبه ۱۳ جهان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شعار سال 1403 کاریابی دیجیکار